PROGRAM 2021

Kommunikationsdagen JKPG 2021 - ett livesänt event.


Keynote Speaker

Möt Nikki i en inspirationsföreläsning om hur du kan bli en stjärna i ditt eget liv. Med utgångspunkt i Nikki’s bok ”I Can Make You A Star” berättar Nikki om sin karriär och presenterar sina mest kraftfulla verktyg på hur du kan förstärka din personlighet och ta tillvara på de möjligheter som för dig för att hitta just din unika plats i livet, eller kort sagt; hur du stärker ditt personliga varumärke.

 

Nikki kommer även, under föreläsningen, att bjuda in till kreativa övningar och interaktion. Föreläsningen avslutas med en Q&A där du får möjlighet till att lyfta dina tankar och funderingar.




NikkiAmini_MikaelLundblad_portratt

Nikki Amini

årets talare

an

Anders Nyström

DAYBRIGHT

— Räkna kronor, inte likes! —

Med ett helhetstänk inom digital marknadsföring behöver du inte längre gissa dig till vad som ger resultat. Annat var det förr: “jo, men annonsen funkade nog ganska bra, det var en kund som sa att han hade sett den”. Baksidan idag är att det blir svårare och svårare att hantera allt på egen hand – marknadsföring är idag ett lagarbete som måste innehålla flertalet unika kompetenser. Delar som kommer att tas upp är bland annat döden av ditt varumärke, 

hur du bevisar lönsamhet samt hur tänker dina kunder?

 

Anders Nyström är strateg/partner på den digitala byrån Daybright, vars mission är “våra kunder får fler kunder”. Anders har en mångårig bakgrund som entreprenör och företagsledare och har varit delaktig i den förvandling som just nu rasar inom marknadskommunikationen.




gab

Gabriella Fäldt

JÖNKÖPINGS KOMMUN

— Att beröra och förföra en publik—

Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck, sägs det. Oavsett om det är sant eller inte är inledningen avgörande för fortsättningen. Hur du börjar en presentation spelar lika stor roll som första scenen i en film eller första meningen i en roman. Eller för all del, ansatsen i en kommunal berättelse eller första skämtet i ett standup-framträdande. Under 40 minuter får du inspiration om hur du väcker känslor och uppmärksamhet i början av en presentation eller föredrag men också hur du behåller magin ända fram till slutet. Hur du får folk att hålla sig vakna, nyfikna och kanske till och med att skratta högt – eller fälla en tår – emellanåt.

 

Gabriella Fäldt är kommunikatör på Jönköpings kommun med ansvar för övergripande budskap och förkärlek för storytelling. Hon har jobbat som reporter, redaktör, PR-strateg och copywriter på byrå och hållit kurser i kreativt skrivande på Batteri kommunikation och Jönköping University. Som en för tidig 40-årskris har hon även skaffat sig en hobby: standup comedy.




Anders-Björklund-Zooma-2

Anders Björklund

ZOOMA

—Hitta rätt i den digitala djungeln —

Den enda vägen att gå idag är att göra digitalt till en del av kärnan i en organisations arbetssätt. För att lyckas är det helt nödvändigt att förstå och utgå från människors vanor, förväntningar och beteenden. Föreläsningen ger dig ett facit i hur du hittar rätt i den digitala djungeln.

 

Anders Björklund är VD och grundare av byrån Zooma som är en onlinifiering- och digitaliseringspartner med varumärkes- och marknadsföringsstrategier, koncepter och lösningar. Han är en av Europas mest erfarna inom att applicera digitalt på riktigt.

h

Hannah Sturesson Ekeroos

DOMSTOLSVERKET

— Domstolar på sociala medier —

Bör domstolar finnas på sociala medier? Den frågan ställdes till Sveriges 80 domstolschefer för fem år sedan. Då var svaret trevande men idag är ett tjugotal domstolar aktiva på sociala medier. Hur har resan varit och hur ser den ut framöver? 

 

Hannah Sturesson Ekeroos är kommunikatör på Domstolsverket med en bakgrund som pressekreterare hos Göran Hägglund. Hon arbetar framförallt med mediefrågor samt att producera innehåll till Sveriges Domstolars interna och externa kanaler.

pet

Peter Martin Berglez

JÖNKÖPING UNIVERSITY

— Vad gör en sustainable communication-expert? —

Det behövs fler som på smarta, innovativa och meningsfulla sätt kommunicerar om klimat, energiförsörjning, vatten, hållbar konsumtion, “wicked problems” m.m. till olika målgrupper. Hör Peter Martin Berglez tala om hur behovet av kommunikationsexperter ser ut inom hållbarhetsbranschen och vad det är som gör detta karriärsval så spännande. 

 

Professorn Peter Martin Berglez är en av dem som står bakom masterutbildningen “Sustainable Communication” vid Högskolan för Lärande och Kommunikation på Jönköping University. Den unika masterutbildningen presenteras som en lösning för de som vill utveckla sin karriär i denna riktning.

hel

Helena Nordström

PLACEBRANDER

— Konsten att marknadsföra en plats —

Allt fler platser, städer och regioner satsar allt mer på att utveckla och marknadsföra sig för att generera fler talanger, besökare och investeringar – och en del gör det riktigt bra. Lär dig mer om konsten att skapa attraktion kring en plats och inspireras av goda exempel från världens hörn. Du får ta del av de senaste trenderna, framgångsfaktorer och inspiration. Helena Nordström är VD och grundare på Placebrander. Hon är TEDx-talaren som gett ut första svenska handboken inom platsmarknadsföring, samt har jobbat med allt från Visit Sweden och Höga Kusten till Gnosjö och Nässjö kommun.